Bankininku "Bankai, centriniu banku vaidmeni banku krizes

Centriniai bankai, yra palyginti naujas išradimus. JAV prezidentas (Andrew Jackson), net panaikinti savo šalies centrinis bankas, XIX a., nes jis nemano, kad tai buvo labai svarbu. Taciau viskas pasikeite, nes. Centriniai bankai, šiandien yra svarbiausias bruožas, finansu sistemas labiausiai pasaulio šalyse.

Centriniai bankai keistu hibridai. Kai kurios ju funkcijos yra tapacios reguliariai, komerciniu banku funkcijos. Kitos funkcijos yra unikalus centrinis bankas. Tam tikru funkciju jis abso
Centriniai bankai priimti indeliu iš kitu banku ir, kai kuriais atvejais, iš užsienio valstybiu, kurios deponavo savo užsienio valiutos ir aukso atsargu saugojima (pvz., su Federaliniu rezervu banko JAV). Centrinis bankas investuoja užsienio valiutos atsargas šalies bandant išlaikyti investicini portfeli, panašu i prekiu sudeti klientas - valstybes. Centrinis bankas taip pat turi i aukso atsargu šalyje. Dauguma centriniu banku pastaruoju metu stengesi atsikratyti savo aukso, nes jo niekada krintancias kainas. Kadangi aukso, iregistruotu ju knygu istorijos vertybes, centriniai bankai, kuriame gražus pelno šios krypties. Centriniai bankai (ypac Amerikos vienas), taip pat dalyvauti svarbus, tarptautinese derybose. Jei jie negali padaryti tiesiogiai - jos daryti itaka užkulisiuose. Vokietijos Bundesbanko beveik diktuoja Vokietijos pozicija derybose su Mastrichto sutartis. Jis priverte savo bendro pasirašiusiu rankas sutikti griežtas salygas, stojimo i Europos bendros valiutos projektas. Bunbdesbank pareikalavo, kad šalies ekonomika yra visiškai stabilus (mažas skolos santykis, mažos infliacijos), kol ji priimta kaip dalis Europos. Tai istorijos ironija, kad Vokietija pati nera pripažintas pagal šiuos kriterijus ir negali buti priimtas kaip klubas, kurio taisykles, kurias ji padeda formuoti valstybes.

Taciau visi jie sudaro vidurinio ir ribinio dalis centriniu banku veikla.

Pagrindine funkcija modernus centrinio banko priežiuros bei reguliavimo palukanu normu ekonomikoje. Centrinis bankas daro tai, keiciant palukanu normas, kad mokesciai už pinigus, kad ji teikia paskolas banku sistema per savo "nuolaida" Windows ". Palukanu normos tariamai daro itaka ekonomines veiklos lygi ekonomikoje. Šis tariamas ryšys nera aiškiai irodyta, ekonomikos tyrimams. Be to, ten paprastai yra tarp ilgalaikiu palukanu normu pakeitimo ir numatytas poveikio ekonomikai greiciau. Tai leidžia ivertinti palukanu normu politika sudetinga. Taciau centriniai bankai naudojasi palukanu normu sureguliuoti ekonomika. Didesniu palukanu normu - mažesnes ekonominei veiklai ir mažesnes infliacijos. Pakeisti, taip pat turetu buti tiesa. Net pamainu iš ketvirciu procentinio punkto, pakanka išsiusti biržose Koziolkujacy kartu su obligaciju rinkose. 1994 m. ilgalaikes tendencijos didejimo palukanu norma prasidejo Jungtinese Amerikos Valstijose, dvejinimo palukanu normos 3-6 proc. Investuotojai obligaciju rinkas prarado 1000000000000 (= 1000000000000!) USD 1 metai. Net ir šiandien, valiuta prekybininkams visame pasaulyje baime del Deutsche Bundesbank sprendimai ir sedeti su savo akis priklijuotas prie prekiauti ekrane dienu skelbimai yra tikimasi.

Palukanu normos yra tik naujausias kaprizas. Prieš tai - ir pagal Cikagos ekonomikos mokyklos itaka - centriniams bankams skirti stebeti ir manipuliuoti pinigu pasiula suvestinius rodiklius. Paprasciau tariant, jie parduos obligacijas visuomenei (ir tuo paciu sugeria skysti reiškia, pinigai) - ar pirkti iš visuomenes (ir, taip, švirkšti likvidumo). Priešingu atveju, jie apribotu išspausdinti pinigu suma, ir apriboti valdžios galimybes gauti paskola. Net iki šios mados buvo paplites tikejimas, kad manipuliuoti valiutu kursu efektyvuma. Tai buvo ypac aktualu, kai valiutu kontrole, kad dar buvo igyvendinami ir valiuta buvo ne visiškai stogu. Britanijos pašalinti savo valiutu kontrole tik velai kaip 1979. USD buvo susieta su (aukso) standarto (ir taip tikrai laisvai prekybai), kaip velai kaip 1.971. Nemokama srautai valiutomis yra palyginti naujas dalykas ir ju ilgai nebuvo atsižvelgiama i ši platu vyks prietaras centriniu banku. Šiuo metu kursas yra laikomi "minkštos" pinigu priemone ir retai naudojami centriniai bankai. Pastarieji ir toliau, nors, kištis i valiutu prekyba tarptautineje ir vidaus rinkose paprastai be jokios naudos ir kartu praranda pasitikejima procesa. Nuo gedingas nesekmes igyvendinant garsuji Luvro sutarimu, 1985 valiuta intervencija yra laikoma gana aprudijes reliktas senu mastymo.

Centriniai bankai, yra labai enmeshed paciame audinio komerciniu banku sistema. Jie atlieka tam tikras butinas paslaugas pastaroji. Daugelyje šaliu, tarpbankiniu mokejimu pro centrini banka ar per kliringo organu, kurie yra kaip nors susijusi arba ataskaitas centriniam bankui. Visi pagrindiniai užsienio valiutu keitimo sandorius pro - ir daugelyje šaliu, vis dar turi buti patvirtintas - centrinis bankas. Centriniai bankai reguliuoti banku licencijos, ju savininku, prižiuri ju veikla, nekantriai pastebi, del ju likvidumo. Centrinis bankas yra paskutines galimybes skolintojo atveju nemokumo ar nelikviduma.

Dažnai teigia, centriniu banku visame pasaulyje, kad jie buvo nustebinti banku krize atrodo, todel abejotinas geriausiu. Nr centrinis bankas gali pasakyti, kad jis neturejo išankstinio perspejimo ženklus, arba neturi prieigos prie visu duomenu - ir išlaikytu šalta veida, o pasakyti taip. Del artejanciu banku krizes ujawniaj ženklai gerokai prieš jos prasiveržti. Šie ženklai turi aptikti pagristai tvarko centrini banka. Tik pagrindiniai nepriežiuros galetu paaiškinti nustebinti vardu centrinis bankas.

Vienas tikras ženklas, yra daug kartu, kad bankas nusprendžia skolintis naudojant diskonto langai. Kitas yra, jei ji siulo palukanu normas, kurios yra budas didesnis negu siulo kiti finansavimo institucijos. Yra gali daugiau ženklu ir centriniai bankai turetu buti adept ne juos skaityti.

Tai sunkus dalyvavimas yra ne tik rinkti ir analizuoti. Centrinio banko - iki labai apibrežima jos funkcijoms - rinkiniu tonas visiems kitiems bankams, ekonomika. Pagal pakeistu jo politika (pavyzdžiui, pakeisdami savo atsargu reikalavimai), ji gali stumti banku bankroto arba prisijunk burbulas ekonomikos, kurios jungiasi su sprogimo. Jeigu jai nebutu galima lengvai ir pigus pinigai, kuriuos Japonijos bankas devintojo dešimtmecio - vertybiniu popieriu ir nekilnojamojo turto rinkose nebutu pripustos taip, kad jie turi. Veliau buvo to paties banko (pagal skirtingas gubernatorius), kad sugriežtintos kredito vadeles - ir pradurtas ir burbulas rinkose.

Ta pati klaida pakartota 1992-3 Izraelyje - ir su paciu pasekmiu.

Tai tiksliai kodel centriniai bankai, mano nuomone, neturetu prižiureti banku sistema.

Paklaustas, prižiureti banku sistema - centriniai bankai tikrai kvieciami nupiešti kritikos del savo praeities veiklos rezultatu, ju politikos ir jos budruma praeityje. Leiskite man paaiškinti ši teigini:

Daugelyje šaliu pasaulyje, banku priežiura yra sunkiojo departamentas per centrini banka. Jis meginiu bankai, taip pat reguliariais laikotarpiais. Tada jis analizuoja ju knygu kruopšciai ir nustato elgesio taisykles ir sankcijos, jei reikia. Taciau centriniu banku vaidmuo nustatant sveikatos, elgesio ir veiklos rušiu komerciniai bankai yra taip svarbu, kad ji yra labai nepageidautina centrinio banko prižiureti bankus. Kaip jau sakiau, prižiuri centrinio banko reiškia, kad jis kritikuoti pati, savo strategija ir taip, kad jie buvo igyvendinti, ir taip pat ankstesniu kontroles rezultatus. Centriniai bankai tikrai papraše atiduoti save vargu vaidmuo nešališkas šventuju.

Nauja tendencija yra sukurti banku priežiuros pagal ivairias "remejas" ir skatinti kontroles ir atsvaru sistema, kurioje centrinis bankas, jo politika ir veiksmai netiesiogiai kritikavo banku priežiura. Tokiu budu jis yra isteigtas Šveicarijoje, ir - su žydu pinigus, kurie buvo išimtis deponuojami Šveicarijos niekada turi buti gražinami i savo savininku - Šveicarijos bankininkystes sistema yra labai gerai kontroliuojama ir gerai prižiurimas.

Mes atskirti dvieju rušiu centrinis bankas: autonominiai ir pusiau autonomiškos.

Savarankiškas bankas yra politiškai ir finansiškai nepriklausomos. Jo viršininko yra paskirtas laikotarpis yra ilgesnis nei dabartinis išrinktu politiku laikotarpius taip, kad jis nebus politinio spaudimo. Jos biudžetas nera numatytas, kad istatymu leidejas arba vykdomoji valdžia. Jis savarankiškai palaikyti: Jis veikia pats, kaip pelno bus. Jo pelnas naudojamas paprastesni metams, kuriais ji praranda pinigus (nors del centrinio banko prarasti pinigus yra sunki užduotis pasiekti).

Makedonijoje, pavyzdžiui, metines biudžeto perteklius, susidares centrinis bankas yra pervedama i nacionalini biudžeta ir negali buti naudojamos pagal savo operacijas banko ar jo darbuotoju vykdant švietimo skatinimo.

Puikus pavyzdžiai, autonominis centriniai bankai Vokietijos Bundesbanko ir Amerikos Federaliniu rezervu banko.

Antrojo tipo centrinis bankas pusiau autonominiu vienas. Tai centrinis bankas, kuris priklauso nuo politiniu ešelonu ir, visu pirma, del Finansu ministerijos. Ši priklausomybe gali buti per biudžeta, tai yra jai skirta ministerija arba Parlamento (valde viena didele šalis arba koalicijos partiju). Viršutinis lygis banko - viršininko pavaduotojas ir viršininko - gali buti nušalintas nuo per politinius sprendimus (nors Parlamento ir todel ji šiek tiek sunkiau). Tai yra nacionalinio banko Makedonija, kuri teiktu ataskaitas Parlamentui, atveju. Tokie priklauso bankams ivykdyti patarejas ekonomikos klausimais funkcija su Vyriausybe. Iš Anglijos banko valdytojas pataria finansu ministrui (ju žymiu savaitiniu susitikimu protokolu, kurie yra paskelbti) apie pageidaujamas palukanu normu lygi. Ji negali, taciau nustatyti ši lygi, todel neturi tikriausiai svarbiausia politikos priemone. Padetis šiek tiek geresne su Izraelio banko, kuris gali žaisti aplink su palukanu normu ir užsienio valiutu kurso - bet ne visiškai laisvai.

Nacionalinis bankas Makedonija (NBM) yra labai savarankiška pagal teises akta, pagal savo struktura ir jos veikla. Jo viršininko pasirenkamas septyneriu metu laikotarpiui ir gali buti pašalintas iš pareigu tik tuo atveju, kad jis yra kaltinamas baudžiamosios darbai. Vis delto, labai reikia atsižvelgti i politinio spaudimo. Aukšto rango politiniai veikejai laisvai prisipažinti daryti spaudima centriniam bankui (tuo paciu kvepavimas sakydamas, kad jis yra visiškai nepriklausomas).

NBM jaunas ir daugelis jos darbuotoju - taciau ryškiai - neturi patirties. Su atlyginimu, kad ji moka ji negali pritraukti geriausius prieinamus talentu natura. Biudžeto pertekliu, kad ji sukuria galejo buti naudojamos šiam tikslui, ir aukštojo pasaulyje žinomais konsultantai (Šveicarija, pavyzdžiui), kad padetu banko iveikti patirties trukuma. Bet taip sukauptos lešos pervedamos i biudžeta, kaip mes kalbejome. Taigi, bankas turejo padaryti su meile, gauta iš su USAID, know-how fondo ir kt. Kai pagalba taip pateikta, buvo geru ir - kitu patarimais, mano nuomone, netiesa, kad vietos aplinkybes. Imtis priežiura: jis buvo sukurtas po amerikieciu ir britu. Tie yra blogiausia priežiuros Vakaruose (jei mes nemanome, japonu kalba).

Ir visa tai, bankas turejo susidoroti su nepaprastai sunkiomis aplinkybemis, nes jos labai pradžiu. 1993 banku krize, sušaldytos valiutos saskaitas, iš Stedilnicas (vainikavo TAT reikalas) žlugimas. Vyresnio amžiaus, labiau patyrusiu centriniai bankai turetu sulankstyti, pagal slegi. Atsižvelgiant viskas nagrineti, NBM atliko puikiai.

Irodymas yra vietos valiutos stabiluma, denar. Tai yra pagrindine funkcija, centrinis bankas. Po TAT reikalas, buvo akimirka ar dvi panikos - tada gatves balsavo pasitikejimas centrinio banko valdymas Denar-DM lygis sumažejo iki kur jis buvo prieš krize.

Dabar, centrinis bankas patiria jos labiausiai bauginanti užduotis: spresti tiesa be baimes ir be prietarus. Banko priežiura, reikia peržiureti ir pamokas reikia išmokti. Politines nepriklausomybes bankas turi padidinti labai. Bankas turi nuspresti, ka daryti su TAT ir su kitais jei Stedilnicas?

Jie gali buti parduodami banku portfelius turta ir isipareigojimus. Anglijos bankas pardave Barings banko 1995 m. ING Olandijos banka.

Centrinis bankas gali - ir turi - jega pažeidejos Stedilnicas savininkams padidinti savo akcini kapitala (naudojant ju asmenine nuosavybe, jei butina). Tai buvo sekmingai atlikta (velgi, pagal Anglijos bankas) ir 1991 m. kai BCCI skandala.

Makedonijos nare gali nuspresti perimti nesugebejo sistemos ipareigojimu ir kažkaip gražinti indelininkams. Izraelis (1983), JAV (1985 / 7), ir keliolika kitu valstybiu tai padare neseniai.

Centrinis bankas gali padidinti privalomuju atsargu ir indeliu draudimo imoku.

Bet visa tai yra dirbtinis, ad hoc sprendimai. Dar daugiau radikaliu reikia daryti:

Visu restrukturizavimo banku sistemos. Stedilnicas turi buti panaikinta. Kapitalo reikia atsidaryti banko arba banko filialo, turi buti sumažinta iki 4000000 DM (, kad atitiktu pasaulio standartus ir Makedonijos ekonomikos dydis). Bankai turetu buti leidžiama ivairinti savo veikla (tol, kol jie yra finansinio pobudžio), kurti bendra imone kartu su kitu paslaugu teikeju finansines paslaugos (pvz., draudimo bendroves) ir pradeti tirštas tinklu.

Ir banko priežiuros reikia atskirti nuo centrinio banko ir nustatyti kritikuoti centrinis bankas ir jo politikos, sprendimu ir veiksmu reguliariai.

Nera priežasciu, kodel Makedonija neturetu tapti finansu centru Balkanuose - ir yra daug priežasciu, kodel turetu. Bet, galu gale, viskas priklauso nuo to makedonieciai patys.

No comments:

Post a Comment